Wednesday, January 26, 2011

Mengajak rakyat hidup sihat cabaran terbesar; Berita Harian Rabu, 26 Jan 2011

Mengajak rakyat hidup sihat cabaran terbesar
2011/01/26

SESUNGGUHNYA apabila kita makan, kita bukan saja makan, tetapi ‘makan sampai mati’.

Tahun lalu, Malaysia dilaporkan berada di tempat keenam di Asia dari segi masalah kegemukan. Apa yang lebih teruk, kita sedang menyumbang ke arah menjadikan anak kita juga tidak sihat, memandangkan anak hari ini lebih gemuk daripada generasi sebelum mereka. Macam mana kita boleh sampai ke peringkat ini? Pada suatu masa dulu, kita adalah masyarakat pertanian yang hidup secara sederhana dan makan apa yang kita tanam. Makanan kita segar, semula jadi dan cukup untuk keperluan kita. Hari ini, tiada apa yang cukup bagi masyarakat kita. Kita mahu lagi, lagi dan lagi.......untuk dapatkan kenyataan penuh layari www.bharian.com.my/bharian/articles/Mengajakrakyathidupsihatcabaranterbesar/Article/
Penulis ialah Menteri Kesihatan www.liowtionglai.com/blog atau Twitter@liowtionglai

Saya tertarik dengan apa yang ditulis oleh Menteri Kesihatan. Memang ada cabaran untuk mengajak kawan-kawan kita di luar sana. Tapi kepada sesiapa yang telah sedar tentang kesihatan boleh pergi Klik disini untuk mendapatkan info kenapa perlu pemakanan tambahan untuk meningkatkan tahap kesihatan. Klik disini.
Kepada rakan-rakan yang berminat untuk mengetahui tahap keperluan vitamin dalam badan sila klik ke Kuiz Kesihatan. Selamat mencuba!

No comments:

Post a Comment